Searching...

Το μετρό στη Καλή...μεριά!

Μέχρι το τέλος της εβδομάδας αναμένεται να έχει εγκριθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την επέκταση του μετρό της Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά, γεγονός που θα σημάνει και την έναρξη των διαδικασιών δημοπράτησης της συγκεκριμένης γραμμής. Αυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί ώς το τέλος του έτους, προκειμένου να αρχίσει και η κατασκευή της, για την οποία θα απαιτηθούν 60 μήνες (συμβατικός χρόνος). 
Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΕΥΠΕ) ως συναρμόδιο αναμένεται να εγκρίνει τους περιβαλλοντικούς όρους μέχρι την Πέμπτη κι από εκεί και πέρα αναλαμβάνει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 425 εκατ. ευρώ, κονδύλια που έχουν διασφαλιστεί μέσω του ΕΣΠΑ.
Οπως δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, «ένας αγώνας δρόμου, με πολλές δυσκολίες, φτάνει στο τέλος του. Από εκεί και πέρα έρχεται ο... ημιτελικός αγώνας της δημοπράτησης για την κατασκευή του έργου. Θέλουμε να τελειώσουμε και μ' αυτό μέχρι το τέλος του έτους, ώστε να αρχίσουν τα έργα στην επέκταση της Καλαμαριάς».
Η επέκταση στην Καλαμαριά είναι μήκους 4,8 χιλιομέτρων με πέντε στάσεις (υπόγειοι σταθμοί): πρώην νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη, Μίκρα. Η διακλάδωση θα αρχίζει από το σταθμό Πατρικίου της βασικής γραμμής, ανάμεσα σε Ανάληψη και Βούλγαρη, και θα καταλήγει στον τερματικό της Μίκρας, όπου έχει προβλεφθεί και σύνδεση με τα αστικά λεωφορεία, αλλά και με θαλάσσια συγκοινωνία (εφόσον κάποτε δρομολογηθεί κι αυτό το έργο).
Σύμφωνα με το σχεδιασμό, οι ανταποκρίσεις των γραμμών στο σταθμό Πατρικίου δε θα είναι σε διαφορετικό επίπεδο, αλλά εντός του ίδιου σταθμού, δίχως αλλαγή αποβάθρας και συνεπώς χωρίς ταλαιπωρία, ούτε καν με αλλαγή συρμού.
Η περιβαλλοντική μελέτη έχει κατατεθεί από τον προηγούμενο Απρίλιο και τέθηκε σε διαβούλευση για 60 μέρες, όμως η σημαντική καθυστέρηση υπήρξε στην προμελέτη, η οποία είχε κατατεθεί πριν από ένα χρόνο για να εγκριθεί τελικά τον προηγούμενο Απρίλιο. Η δημοπράτηση θα γίνει τους επόμενους μήνες, όπως διαβεβαιώνει η «Μετρό Θεσσαλονίκης», ενώ θα γίνει προσπάθεια να παραδίδονται σε χρήση τα τμήματα που ολοκληρώνονται και καθίστανται λειτουργικά. Ετσι, μπορεί ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του συνόλου της επέκτασης να είναι 60 μήνες, όμως αρκετά νωρίτερα το μετρό θα μπορεί να πηγαίνει μέχρι την πρώην νομαρχία και την Καλαμαριά.
Οι αρμόδιοι επισημαίνουν ότι ο χρόνος κατασκευής της επέκτασης θα είναι σημαντικά μικρότερος από εκείνο που απαιτείται για τη βασική γραμμή, καθώς δεν υπάρχουν αρχαιότητες στη διαδρομή.


Την ίδια ώρα, η κατασκευάστρια εταιρία προετοιμάζεται για την είσοδο των συνεργείων κατασκευής στο σταθμό του μετρό στην Ανάληψη. Αυτό προβλέπεται να γίνει στις 4 Σεπτεμβρίου και για δέκα μήνες (συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης) έχουν προγραμματιστεί πολλές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που αφορούν ειδικά την οδό Δελφών, καθώς πρόκειται για δρόμο με πολύ μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, που εξυπηρετεί ορισμένες από τις πιο πυκνοκατοικημένες (και με τα περισσότερα ΙΧ) περιοχές του πολεοδομικού συγκροτήματος. 
Σύμφωνα με τους επικεφαλής της «Μετρό Θεσσαλονίκης», θα διακοπεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων σε τμήμα της οδού Δελφών, από τη συμβολή της με την οδό Μ. Μπότσαρη μέχρι την οδό Π. Συνδίκα, και η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται μέσω των οδών Μ. Μπότσαρη, Σόλωνος και Π. Συνδίκα.
Τα τμήματα των οδών Αναλήψεως και Χατζηλαζάρου, από την οδό Μυκηνών μέχρι την οδό Δελφών και το τμήμα της οδού Ψυχάρη, από την οδό Λυσικράτους μέχρι την οδό Δελφών θα μετατραπούν σε αδιέξοδα. 
Η είσοδος του Νοσοκομείου Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων επί της Δελφών καταργείται προσωρινά και οι ανάγκες θα εξυπηρετούνται από τις εισόδους επί των οδών Χαλκιδικής και Ψυχάρη. Επίσης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του νοσοκομείου, η οδός Λυσικράτους αμφιδρομείται. Από τη Δελφών θα έχουν πρόσβαση στο νοσοκομείο τα οχήματα έκτακτης ανάγκης και οι πεζοί. 
Σημαντικές αλλαγές αναμένονται και στα δρομολόγια των λεωφορείων του ΟΑΣΘ που διέρχονται από τη Δελφών. Η οδός Σόλωνος θα πρέπει να «σηκώσει» σημαντικό κυκλοφοριακό βάρος. Οσοι κατευθύνονται ανατολικά θα πρέπει να εισέρχονται αριστερά στην Μπότσαρη και ακολούθως δεξιά στη Σόλωνος. Μετά πρέπει να στρίβουν δεξιά στη Συνδίκα και αριστερά στη Δελφών. Αντίθετη πορεία θα ακολουθούν όσοι κατευθύνονται προς το κέντρο. Οι αρμόδιοι του ΟΑΣΘ ελπίζουν ότι δε θα υπάρξουν ακυρώσεις ή περιορισμός δρομολογίων, ενώ οι γραμμές που θα επηρεαστούν είναι: «3» (ΙΚΕΑ - Ν.Σ. Σταθμός μόνο προς ανατολικά), «7» (Αγιος Ιωάννης - Πανεπιστήμιο), «33» (Αγ. Παντελεήμονας - Βενιζέλου μόνο προς κέντρο) και «39» (Κηφισιά - Δικαστήρια μόνο προς ανατολικά). 
Στη Σόλωνος η παράνομη στάθμευση είναι... καθιερωμένη, ενώ το πλάτος του δρόμου είναι μικρό. Οι κάτοικοι θα αναγκαστούν να βρουν άλλους χώρους για τα οχήματά τους. Η Διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης γνωρίζει τις μεγάλες δυσκολίες που πρόκειται να αντιμετωπίσει και έχει κάνει ένα σχεδιασμό. 
Από την άλλη, δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να κατασκευαστεί ο σταθμός, αφού, όπως υποστηρίζουν οι κατασκευαστές, ο όγκος των μηχανημάτων επιβάλλει την κατάληψη τμήματος της Δελφών. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την κατασκευή του μετρό στην Αθήνα είχε απαιτηθεί να κλείσει η Αγίου Κωνσταντίνου, μια από τις σημαντικότερες αρτηρίες της πρωτεύουσας. «Δεν μπορούμε να το ξεπεράσουμε αλλιώς αυτό το ζήτημα. Είναι αναγκαίο για κατασκευαστικούς λόγους να κλείσει το τμήμα της Δελφών. Για ένα μεγάλο έργο είναι λογικό. Στόχος μας είναι να μειώνουμε τους χρόνους κατασκευής, γι' αυτό άλλωστε και επιτύχαμε να έχουμε συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης των έργων στη Δελφών το δεκάμηνο. Θέσαμε αυστηρό χρονοδιάγραμμα και θεωρούμε πως θα τηρηθεί», είπε ο διευθυντής έργων μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης. 
Σε ό,τι αφορά τα αρχαιολογικά ζητήματα, οι τεράστιες καθυστερήσεις φαίνεται πως αποτελούν παρελθόν. Πλέον αρχαιολογικά έτοιμοι είναι οι σταθμοί «Ν. Σ. Σταθμός» και «Πανεπιστήμιο», ενώ τις επόμενες μέρες «απελευθερώνεται» το «Σιντριβάνι» (βρέθηκε λύση για τη διατήρηση της βασιλικής, σύμφωνα με τις επιταγές του ΚΑΣ) και τις επόμενες εβδομάδες η Φλέμιγκ. Τα εναπομείναντα σκάμματα είναι τέσσερα (διακλάδωση πλατείας Δημοκρατίας, σταθμός πλατείας Δημοκρατίας, Βενιζέλου και Αγία Σοφία).

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Back to top!